lauantai 12. tammikuuta 2013

Krokokuosinen Gray's Anatomy

Wet n Wildin Gray's Anatomy on pyörinyt laatikoissa varmaan yli vuoden testaamatta kunnolla, sillä lakka on niin ohutta, etten oo jaksanut sitä kerrostella kynnelle. Päätin vihdoin vapauttaa raukan käyttämättömien listalta ja annoin sille kaveriksi krokokuosilakan läpikuultavuutta peittämään.


Käytin näissä:

Wet n Wild - Gray's Anatomy
Barry M - Croc Effects



Gray's Anatomy on tuollainen "öljyläiskä"-tyyppinen lakka, eli duochrome joka shiftaa eniten hopeaan, violettiin ja vihreään. Lakka on oikeasti tosi ohut, kolme kerrosta ei riittänyt minun mittaisille kynsille minun makuuni ollenkaan. Tämä tuo mulle kovasti mieleen OPI:n Not Like The Moviesin, mutta en tiedä ovatko todellisuudessa miten lähellä toisiaan.

Croc Effects taasen on musta, crackle-tyyppinen efektilakka, joka laitetaan toisen lakan päälle ja lakka halkeilee krokomaiseksi kuvioksi. Tuon Barry M:n ostin  Asokselta taannoin. Ei ole kyllä mikään helppo lakka käyttää, sillä ohjeistus sanoo, että lakka pitää levittää kosketuskuivan, mutta ei täysin kuivan lakan päälle. Crackle-lakoissahan levitys tehdään täysin kuivan lakan päälle, muuten ei kuvio muodostu.

Oikea käsi onnistui vasenta selkeästi paremmin, on oikeasti hankala arvioida milloin alla oleva lakka on sopivan kuiva, ettei ole liian kuiva eikä liian kostea. Efekti alkoi näkyä vasta parin minuutin kuluttua efektilakan levittämisestä, sitten kun lakka alkoi kuivua siis. Kivaa jälkeä tällä saa aikaiseksi kyllä, jos vaan jaksaa tapella että löytää oikean hetken lisätä efektilakan.




Crackle-lakkaan olette varmaan useimmat törmänneet, mutta olettekos tällaiseen croc-lakkaan? :) Tykkäsittekö lopputuloksesta, jonka sain aikaan?

30 kommenttia:

  1. Just eilen testasin tota samaa Barry M krokolakkaa kun kaveri omistaa se, ja aika jännä lopputulos :D. Vasempaan käteen tuli oikeestaan samanlainen kuvio kuin cracklesta mutta oikeaan vähän samantapanen kuin sulla ;D.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep! Tälläkin saa kyllä aika monenlaista kuviota, pitäis opetella tämän käyttö kunnolla. ;D

      Poista
  2. Minä en ole erityisemmin ihastunut niihin crackle-lakkoihin. Ehkä siinä on se, että joskus aikoinaan oli sama villitys askartelupuolella - maalailtiin kukkaruukkuja ja niihin samanlainen crackle-juttu päälle.

    Mutta, tuollaisen croc-lakan ottaisin vaikka heti, oli ensimmäinen kerta, kun sellaisen näin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinp, tää on jotain erilaista crackleihin verrattuna kyllä! :)

      Poista
  3. Tää krokolakka on tosi kiva, ja Grey's Anatomynkin oon meinannut pari kertaa Seppälästä kotiuttaa. Onneksi järki on voittanut, kun pullostakin jo näkee, ettei varmaan ihan hevillä peitä..

    Mutta tosi kivan yhdistelmän oot taas kehittänyt! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä, ei oo maailman peittävin. ;D Kiitti!

      Poista
  4. Oon himoinnu krokolakkaa, kun näin Nelly.comissa (muistaakseni Ciaten) sellaisen :) En graffitilakoille ole koskaan lämmennyt, mutta toi kroko ois ihana :)

    VastaaPoista
  5. Noista tulee kyllä tosi nätti kuvio noista krokolakoista.

    VastaaPoista
  6. Enpä oo tällaseen lakkaan aikasemmin tormänny. Tosi hieno kuvio on ja tulee mieleen salamat kesäyölllä. Tätä voisi itsekin testata!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih, nyt kun sanoit niin kieltämättä tulee salamat mieleen, kiitos! :)

      Poista
  7. Mulla on Diorin krokolakka <3 (halvalla sai taxfreestä niin ostin :D) Mutta ihanat nää sunkin kynnet!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiiitos! ;D En tiennytkään että Diorillakin on tämmöinen.

      Poista
  8. Hauskan näköiset ,jossain tuosta olen lukenu .en muista nyt missä ,ite en oo kokeillu

    VastaaPoista
  9. Wautsi vähän siistit jotenkin pelottavat ja halloween tyyliset mun mielestä. :) Mut kysymys, voiko sun mielestä enään tehä joululakkauksia, kun kumminkin on vielä lunta vai onko liian myöhäistä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hah, kiitos! ;D Noo voihan sitä tehdä mitä kynsiä lystää, talvikynnet ainakin on vielä ajankohtaisia, mutta joulukynnet ehkä turhan ajoissa ensi joulua ajatellen. ;D

      Poista
  10. Mulla on tuo samainen lakka ja pari kertaa on tullu käytettyykin, mut hermot menee ton kuvion kanssa. Varsinki kun unohdun tekemään jotain muuta ja huomaan, että lakka on jo kuivunut täysin. Eikun uusi lakkakerros, ja sama juttu :D

    Ja NLTM:ssa on muuten mukana pientä hopeaa shimmeriä, joten en usko sen olevan tuon kanssa dupe. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo se ei kyl oo kovin helppo arvioida millon ois sopiva aika se lakka lisätä, ku just riippuu paljo alla olevasta lakastakin. ;D

      Poista
  11. Mä oon törmänny ennenki ja oon miettiny että pitäisi itellekin ostaa :) Kivat kynnet oot saanu aikaiseksi. Kyllä mä silti taidan tuon käydä ostamassa vaikka sen kanssa joutuisi vähän tapella :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, kyllä tää kiva on vaikka vaatii opettelua! ;D

      Poista
  12. Mulla on kanssa Gray's Anatomy, se on tosi ihana mustalla pohjalla :) Kesällä taisin sillä itse lakata.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon tainnu kans kiekolle kokeilla sitä mustan päälle, mut ei aina jaksaisi kynsille mustan päälle kaikkea lakata :/ Vaihtelu virkistää!

      Poista
  13. Katoin just pari päivää sitten tota Grays Anatomya seppälässä, ja jäin miettimään sen ostamista, mutta jos se kerran ohutta on, niin taitaa jäädä ostamatta. Oon todella laiska kerrostamaan !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, riippuu lakasta mutta oon kanssa laiska kerrostamaan sellaisia lakkoja joiden olettais peittävän itsellään. ;D

      Poista
  14. noi on upeet, vaikka onkin aika yksinkertaiset! :-) Omistan ite kans ton Gray's Anatomyn, ja oon vissiin kerran käyttänyt tai sitten se on jäännyt pelkkiin kokeiluihin :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kovasti, se on kyllä hankala lakka hyödyntää. :o

      Poista
  15. Tykkään tosi paljon noista sun kynsistä <3 Tulee mieleen mun entinen meikkilaukku, joka oli juurikin tuolleen violetin ja mustan yhdistelmä :D Saas nähdä tuleeko hankittua itselle krokolakkaa, koska sen käyttäminen kuulostaa liian ärsyttävältä :) Mutta ehkä pakko joskus kokeilla, kun se on kuitenkin niin ihanan näköinen ja tuo kroko-ominaisuus kiinnostaa.

    GA-lakka on mulla myös ja siinä ottaa päähän tosiaan se ohut koostumus sekä raidoittuminen, argh! Raidoittumiset saisi kieltää laissa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kovasti! :) Krokolakka oli kyllä kieltämättä haastava tai lähinnä ajoitus, että koska se kannattaa toisen lakan päälle pistää. ;D

      Poista

Asialliset kommentit ovat aina tervetulleita! :)